Bicicleta mea cu pedale albastre

312165_10151696308072160_1119651711_n

Când eram mic am avut mai multe biciclete. De la Pegas cu şa lungă până la Pionier. Copilăria mea a fost marcată de genunchii juliţi dar si de locurile din Bucureşti pe care le-am văzut de pe bicicletă. Ce îmi pare rău este faptul că deşi am avut Pegas cu şa lungă nu am plimbat nicio fată pe ea. În schimb a fost călărită de toţi amicii mei care se bucurau că era singura bicicletă cu şa lungă de pe stradă.

Vremea a trecut şi acum doi ani mi-am luat o nouă bicicletă. Nu era nouă, dar avea pedalele albastre. Era mountain bike, cu cauciucuri groase, o şa ofertantă care scârţâia la fiecare denivelare a străzii. Când mergeam pe trotuar nici nu mai trebuia să claxonez. Mă ridicam uşor pe şa şi apoi mă lăsam pe ea şi se auzea acel scârţâit. Imediat cel din faţa mea se întorcea şi mă vedea. Aveam o şa claxon. Nu de alta, dar claxon chiar nu aveam.

Când am luat-o, am pus-o în maşină s-o aduc acasă. Acolo a zăcut vreo două zile. Îmi trebuia mult curaj s-o urc până la etajul nouă. Dar într-o bună zi am luat-o pe sus şi, încet încet, am urcat-o până la nouă. Eram tot transpirat. Ce mi-o fi trebuit mie bicicletă? Îmi luam o ganteră şi o plimbam pe scările blocului ori de câte ori voiam să fac mişcare. Mai era şi foarte mare şi nu o puteam ţine în casă. Offff. Bicicletă îmi trebuia. A mai stat 2 zile în sufragerie apoi am legat-o de scară pe holul blocului cu un cablu din acela de legat biciclete, nu foarte gros şi care avea o cheiţă verde.

Mi-a trebuit mult curaj să plec la muncă cu bicicleta mea cu pedale albastre. După o săptămână de tatonat, mi-am făcut curaj şi am coborât-o pe scări nouă etaje. Parcă veneam de la sală. M-am urcat pe ea şi asta a fost.

Drumul până la muncă a fost lin şi frumos. Mai greu cu dealul de lângă Cişmigiu de pe Schitul Măgureanu. A fost examenul meu de respirat. Ajuns în faţa bisericii, care nu ştiu cum se cheamă, în încercarea mea disperată de a-mi face cruce, eram cât pe ce să cad cu tot cu noua mea bicicletă.

A fost un botez destul de greu pentru primul drum cu ea. Mai ales după ce am legat-o de un gard la muncă. Picioarele mele tremurau vizibil şi păream că am scăzut în înălţime. Pământul părea mult mai rotund decât este. Direcţia dreaptă era orientativă, apa curgea pe mine şiroaie iar gândurile mele se duceau către drumul de întoarcere. Abia aşteptam să plec şi să cobor dealul. Din inerţie speram să ajung până la Unirii fără să mai pedalez. Nu a fost chiar aşa, drumul de coborâre s-a terminat mai repede decât credeam.

Ajuns acasă, fără suflare, mă uitam cu groază la cât am de urcat pe scări cu monstrul cu pedale albastre. Şi ca întotdeauna la disperare, mintea devine genială, am zis să încerc să o urc în lift. Poate, poate. Şi da, a încăput. Iubeam şi mai mult bicla mea.

Am mai mers de câteva ori cu ea apoi a venit iarna. A hibernat pe hol. În primăvară avea cauciucurile moi. Trebuiau umflate. Tot amânam acest lucru apoi am plecat de 1 mai în Bulgaria. Cât de mult aş fi vrut s-o iau cu mine…

M-am întors din vacanţa scurtă de 1 mai şi am trecut fără să observ că nu mai e bicicleta pe holul blocului. Am aflat mai pe seară că nu mai am bicicletă. Am fost tare trist. Parcă dispăruse un prieten foarte bun. Tot ce mai aveam din ea era cheiţa verde cu care o legam de scară. O am şi acum, nu ştiu de ce o mai car după mine. Poate în amintirea ei, poate cine ştie. Mă tot uit pe stradă după bicicleta mea cu pedale albastre. Nu am văzut niciuna. Dacă vedeţi o biclă cu pedale albastre, s-o salutaţi din partea mea şi să-i spuneţi că am ţinut mult la ea.

Şi exact azi când scriu aceste rânduri, am găsit pe OLX o biclă de vânzare, nu are pedale albastre, are chiar o pedală care trebuie schimbată, dar seamănă cu cea furată. Şi e foarte ieftină. Wow!! O să am iar bicicletă. Diseară mă duc s-o iau. O să-i agăţ cheiţa verde de ghidon. Şi o să caut nişte pedale albastre…

metamorfoza

Lasă un răspuns

